Creotech Instruments S.A., wiodący w Europie producent systemów i podzespołów satelitarnych oraz zaawansowanej elektroniki dedykowanej m.in. do systemów sterowania komputerami kwantowymi, z powodzeniem zakończył ofertę publiczną obejmującą 185 tys. akcji serii H. Spółka pozyskała blisko 11,3 mln złotych.
- Wszystkie 185.000 oferowanych akcji serii H zostało objętych i opłaconych
- Średnia wielkość redukcji w Transzy Małych Inwestorów wyniosła 96,27%
- 8,1% akcji nowej emisji zostało objętych przez pracowników Spółki
Ostatecznie, zgodnie z rekomendacją firmy inwestycyjnej, oferta Creotech Instruments została podzielona na trzy transze. Najwięcej akcji nowej emisji trafiło do Transzy Dużych Inwestorów (87,5%), wśród których znalazło się m.in. kilkunastu inwestorów instytucjonalnych.
„Dziękujemy za zaufanie, którym nowi akcjonariusze obdarzyli Creotech Instruments. Cieszymy się, że nasza wizja rozwoju Spółki i realizacji projektów przekonała inwestorów. Środki, które pozyskaliśmy pozwolą nam na kontynuowanie prac związanych z opracowaniem satelity obserwacyjnego Ziemi EagleEye i podniesienie na najwyższy poziom rozwoju technologii platformy mikrosatelitarnej HyperSat. Stworzymy własną ofertę modułowych platform satelitarnych i zakupimy trzecią linię produkcyjną do montażu elektroniki, dzięki czemu rozwiniemy skalę działalności. Teraz przed nami formalności związane z wprowadzeniem akcji Spółki na rynek NewConnect. Dołożymy wszelkich starań by debiut odbył się w III kwartale br.” – mówi Jacek Kosiec, Prezes Zarządu Creotech Instruments S.A.
Głównym Menedżerem Oferty i Zarządzającym księgą popytu był Dom Maklerski Navigator S.A., doradcą Zarządu Spółki – cc group sp. z o.o., zaś doradcą prawnym WBW Weremczuk Bobeł & Wspólnicy Kancelaria Radców Prawnych.
Przychody Creotech Instruments systematycznie rosną i w 2020 r. osiągnęły poziom blisko 29 mln zł (+14% r/r), a zysk EBITDA wyniósł ponad 3 mln zł (+57% r/r). W aktualnym portfelu zamówień Spółki znajdują się projekty o łącznej wartości ok. 25 mln zł. Pula projektów może się powiększyć o kilka/kilkanaście milionów złotych dzięki projektom o krótkim okresie realizacji, które Spółka planuje pozyskać w II połowie roku.
„Nasza strategia zakłada, że w okresie najbliższych 3-4 lat Creotech Instruments dołączy do wąskiego, elitarnego grona globalnych producentów mikrosatelitów. Nie tylko wystrzelimy pierwszego własnego satelitę, ale także rozpoczniemy sprzedaż komercyjną modułów i systemów platformy satelitarnej HyperSat. Wartość takiej platformy to obecnie 1-4 mln USD. Dane analityczne wskazują, że ten rynek w bieżącej dekadzie wzrośnie ponad 5-krotnie. Wynika to głównie ze stale rosnącej liczby zastosowań mikrosatelitów. Pełnią one zadania w zakresie obserwacji, nawiązywania i utrzymywania łączności krytycznej, łączności internetowej czy też dostarczania prognoz meteorologicznych. Widząc potencjał tego sektora, chcemy być jednym z największych w Europie beneficjentów jego wzrostu. Ponadto, doświadczenie i wiedzę, którą zdobywamy prowadząc od wielu lat projekty B+R przekuwamy na atrakcyjną ofertę komercyjną, w której znajdują się wyspecjalizowane produkty. Na dotychczas prowadzone prace w ramach projektów, w których uczestniczyliśmy jako lider lub członek konsorcjum, pozyskaliśmy dofinansowanie o łącznej wartości ponad 95 mln zł. Z tej kwoty ponad 60 mln zł przypada na Creotech” – mówi Jacek Kosiec.
Creotech Instruments jest największą polską firmą produkującą i dostarczającą na światowy rynek technologie kosmiczne oraz specjalistyczną elektronikę i aparaturę, m.in. na potrzeby komputerów kwantowych, kryptografii kwantowej czy laboratoriów fizyki kwantowej i wysokich energii. Urządzenia Spółki brały udział w 26 projektach dla sektora kosmicznego, w tym w 10 misjach kosmicznych – z czego 4 zostało zrealizowane dla Europejskiej Agencji Kosmicznej (ESA). Jednym z najważniejszych projektów realizowanych obecnie przez Creotech jest platforma satelitarna HyperSat, która pozycjonuje Spółkę w gronie kilkunastu firm na świecie zdolnych oferować mikrosatelity i całe konstelacje mikrosatelitarne dostosowane do potrzeb klienta.